Anket

Öğrencinin matematik başarısını etkileyen en önemli faktör sizce hangisidir?

Doğuştan gelen matematiksel yetenek
1708 (60.4%)
Ailenin kültür seviyesi
230 (8.1%)
Dersaneler
10 (0.4%)
Özel okullar (kolejler)
7 (0.2%)
Matematik Öğretmeninin tutumu
389 (13.7%)
Sınıf öğretmeninin yeterliliği
390 (13.8%)
Seçenek sununuz (Diğer)
96 (3.4%)

Toplam Oy Verenler: 2823

Gönderen Konu: Öğrencinin matematik başarısını etkileyen en önemli faktör(ANKET) Katılın lütfen  (Okunma sayısı 14669 defa)

Çevrimdışı kaddi

  • yeni üye
  • *
  • İleti: 4
  • Teşekkür Sayısı: 0
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)


kendi eğitim hayatımı düşünerek söyleyebilirim ki öğrencinin derse ilgisi ve öğretmenin tutumu çok önemli diye düşünüyorum.
 Çünkü matematiği çok sevmeme rağmen 7.sınıfta matematik öğretmenini sevmediğim için ders zulüm gibi gelmeye başlamıştı.O değişince dersim düzelmişti.Galiba ilk önce öğrencilere kendimizi sevdirmemiz gerekiyor.

Çevrimdışı nassly

  • paylaşımcı üye
  • **
  • İleti: 50
  • Teşekkür Sayısı: 1
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
çok zeki olup babasını kaybettiği için sonradan çok başarısız bir öğrenci olanı da biliyorum kapasitesi çok çok sınırlı olduğu halde aile desteğiyle sürekli çalışıp çok başarılı olanı da biliyorum.Aile de bitiyor kalıtımdan önce bence.

Çevrimdışı sila241

  • yeni üye
  • *
  • İleti: 1
  • Teşekkür Sayısı: 0
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
cok anlamli bir anket cok saolun :)

Çevrimdışı esink

  • yeni üye
  • *
  • İleti: 1
  • Teşekkür Sayısı: 0
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
Ben doğuştan gelen yetenek diyerek yanıtladım ama biraz düşününce sınıf öğretmeninin yeterliliğini de önemli sanırım.Aslında bunların arasında kesin bir çizgi olmadığını yani payları farklı olsa da biri yeterli olmayınca yine başarı olmuyor.

Çevrimdışı thelake84

  • yeni üye
  • *
  • İleti: 7
  • Teşekkür Sayısı: 0
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
birinci kademeden düşük başarıyla da gelse genel değişle temeli zayıf da olsa zeki çocuklar açılabiliyor.
yetenek olmadan başarı sınırlı kalır bence.
EVREN MATEMATİK DİLİYLE YAZILMIŞTIR!!!

Çevrimdışı MATEMATİKÇİ63

  • uzman üye
  • *****
  • İleti: 703
  • Teşekkür Sayısı: 280
  • "ALLAH GÜNAHLARIMIZI AFFETSİN"
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
ben  sınıf  öğretmenlerinin  yeterliliği diyorum
"MATEMATİK,HAYATI KOLAYLAŞTIRIR."

Çevrimdışı temel

  • paylaşımcı üye
  • **
  • İleti: 146
  • Teşekkür Sayısı: 21
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
ritmik saymayı öğrenmemiş-çarpım tablosundan mahrum bir öğrenci ortaokul ve lisede matematikte ilerleyemiyor,adeta donmuş gibi sadece duruyor.aile de destek veremeyince sadece öğretmenin çabalarıyla öğrenci eksiklerini kapatamıyor, matematikten başarılı olamıyor.çünkü,öğrencide temel matematik gıdası yok.zamanında bu temel gıda bir şekilde alınmayınca,sonraki gayretlerle-desteklerle telafi edilmesi oldukça güç oluyor.

Çevrimdışı smurteza

  • yeni üye
  • *
  • İleti: 12
  • Teşekkür Sayısı: 13
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
duzenli calışma ve tekrar diyorum

Çevrimdışı Rerkan

  • yeni üye
  • *
  • İleti: 7
  • Teşekkür Sayısı: 13
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
Çalışma sistemini öğrenerek konuya severek yaklaşma ve başarıyı tadıp gerisini getirebilme..Bu iş kolaymış diyebilmedir bence

Çevrimdışı temel

  • paylaşımcı üye
  • **
  • İleti: 146
  • Teşekkür Sayısı: 21
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
temel matematik bilgi ve becerileri bulunduğu sınıf seviyesinin altında olan öğrencilerin önemli bir kısmında, zihinden işlem yapma becerisinin zayıf olduğu söylenebilir.ayrıca, düzenli konu tekrarı ve zam anında ev ödevi yapma alışkanlıklarının da çok yetersiz olduğu görülecektir.bu gibi öğrenciler için,yaz tatilinde halk eğitim merkezlerinde "temel matematik bilgi ve becerileri" kursu açılabilir.

Çevrimdışı temel

  • paylaşımcı üye
  • **
  • İleti: 146
  • Teşekkür Sayısı: 21
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
diğer seçenek:öğrencinin sağlık durumunun,öğrencinin beslenme durumu,öğrencinin ilkokuldan itibaren planlı çalışması,ailenin ilgisi ve çevre desteği olabilir.

Çevrimdışı temel

  • paylaşımcı üye
  • **
  • İleti: 146
  • Teşekkür Sayısı: 21
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
diğer seçenek:öğrencinin sağlık durumu,öğrencinin beslenme durumu,öğrencinin ilkokuldan itibaren planlı çalışması,ailenin ilgisi ve çevre desteği olabilir.

Çevrimdışı matrix08_51

  • yeni üye
  • *
  • İleti: 10
  • Teşekkür Sayısı: 4
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
En başta öğrencide okuma isteği olmalı, okumak istemeyen, hayatta amacı olmayan çocukları ayrı tutuyorum.
Cüzi bir kalıtımsal materyal olmazsa çok zor gelişme sağlanıyor. bu ikisi dışında en önemli etken çok yönlü bir öğretmendir.

Çevrimdışı temel

  • paylaşımcı üye
  • **
  • İleti: 146
  • Teşekkür Sayısı: 21
    • Kişisel İleti Gönder (Çevrimdışı)
matematik başarısından maksat,çocuğun ortaokul matematik başarısı(özellikle 7. ve 8.sınıf başarısı) dır.doğuştan gelen matematik zekası sınırlı çocuklar 7. ve 8.sınıf kazanımlarını kavramaya oldukça zorlanıyor.tam sayıları eksik veya yanlış kavrıyor,denklem çözmede ve kurmada büyük  zorluk yaşıyor.öğretmenin yoğun gayreti de genellikle olumlu sonuç vermiyor.